Veelgestelde Vragen

Algemene Vragen

Hoe kan ik contact met u opnemen?
Als u vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op. U kunt ons bereiken via info@vivenza.nl of via onze contactpagina. Wij streven ernaar om binnen 24 uur te reageren.

Het product dat ik wil, is niet op voorraad. Wat moet ik doen?
Helaas is het product dat u zoekt mogelijk niet op voorraad. Als u wilt weten wanneer het product weer beschikbaar is, neem dan contact met ons op via info@vivenza.nl.

Mijn vraag staat niet in de FAQ. Wat moet ik doen?
Als uw vraag niet beantwoord is, neem dan contact met ons op via onze contactpagina of per e-mail op info@vivenza.nl. Wij doen ons best om binnen 24 uur te antwoorden.

Hoe kan ik mijn kortingscode toepassen?
De kortingscode kan op de afrekenpagina worden ingevoerd. Vul de code in, en het bedrag wordt direct aangepast.


Bestelling & Betaling

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?
U kunt betalen met PayPal, Mastercard, Visa, Maestro, Apple Pay en American Express.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Helaas kunnen we de details van uw bestelling niet meer wijzigen of annuleren nadat deze is geplaatst, aangezien bestellingen vrijwel direct worden verwerkt door ons magazijn.

Zijn er prijswijzigingen na de bestelling in mijn voordeel?
Nee, alle artikelen worden gefactureerd tegen de prijs die is aangegeven op het moment van de bestelling. Achteraf zullen er geen prijswijzigingen worden doorgevoerd.

Krijg ik een bestelbevestiging na het plaatsen van mijn bestelling?
Ja, nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een bevestigingsmail. Deze e-mail bevat een overzicht van uw bestelling en het afleveradres.

Waar vind ik mijn bestelnummer?
Uw bestelnummer vindt u in de bevestigingsmail die u direct na uw bestelling heeft ontvangen. Het bestelnummer bestaat uit 6 cijfers.


Verzending

Naar welke landen verzenden jullie?
Vivenza verzendt wereldwijd.

Wat zijn de levertijden?
De levertijd binnen Nederland en België is 6-9 werkdagen. Voor leveringen buiten Nederland en België gelden andere levertijden. Als een product niet op voorraad is, ontvangt u hierover bericht. Indien mogelijk, wordt het product nabesteld, wat kan leiden tot langere levertijden.

Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen bij Vivenza zijn altijd gratis. Wij nemen de verzendkosten voor onze rekening, zodat u alleen voor de producten betaalt.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een trackingnummer per e-mail, waarmee u uw bestelling kunt volgen. U kunt uw bestelling ook volgen via onze website.

Mijn trackinginformatie is niet beschikbaar?
Als uw trackinginformatie nog niet beschikbaar is, betekent dit waarschijnlijk dat uw bestelling nog niet is bijgewerkt. Het kan 3 tot 5 dagen duren voordat het trackingnummer actief wordt. In de meeste gevallen wordt de status binnen een dag bijgewerkt.
Als de informatie na 5 dagen nog steeds niet is bijgewerkt, neem dan contact met ons op via info@vivenza.nl.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u uw bestelling niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op. Na het plaatsen van de bestelling ontvangt u een bevestigingsmail met uw bestelnummer. Nadat uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met het trackingnummer. Als u deze e-mail niet heeft ontvangen of als de status van uw pakket onduidelijk is, neem dan contact met ons op via info@vivenza.nl.


Retourneren

Wanneer kan ik mijn artikelen retourneren?
U kunt uw artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling retourneren. Stuur ons een e-mail naar info@vivenza.nl om aan te geven dat u een of meerdere producten wilt retourneren. Na 14 dagen accepteren wij geen retourzendingen meer. We sturen u een retourformulier met verdere instructies.

Welke producten kan ik niet retourneren?
Retourzendingen van producten die:

  • al gebruikt zijn,
  • niet hygiënisch in goede staat zijn, worden niet geaccepteerd.

Hoe werkt het retourproces?
Het retourneren van artikelen is eenvoudig. Volg deze stappen om uw bestelling te retourneren:

  1. Stap 1: Informeer ons
    Stuur ons een e-mail naar info@vivenza.nl om ons te laten weten dat u uw bestelling wilt retourneren. We sturen u een retourformulier.

  2. Stap 2: Stuur uw bestelling terug
    Retourneer de artikelen samen met het retourformulier naar het opgegeven adres. Zorg ervoor dat u het pakket met een trackingnummer verzendt. Als afzender van het pakket bent u verantwoordelijk, en we willen misverstanden voorkomen. Let op: de producten moeten binnen 14 dagen na uw melding bij ons zijn aangekomen.

  3. Stap 3: Verwerking van uw retour
    Na ontvangst van uw retourzending beginnen we met het beoordelen van de geretourneerde artikelen en de verwerking van uw terugbetaling. Het bedrag wordt teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode, tenzij u iets anders wenst. De terugbetaling zal binnen 14 dagen plaatsvinden.

Zijn retourzendingen gratis?
Nee, Vivenza draagt de kosten van de retourzending niet. De verzendkosten voor retourneren zijn voor rekening van de klant.

Mijn bestelling is al verzonden. Kan ik deze nog annuleren?
Zodra uw bestelling is verzonden, kunnen wij het product niet meer terughalen. Daarom is het niet mogelijk om uw bestelling te annuleren zodra deze onderweg is.

Mijn product is beschadigd. Wat moet ik doen?
Als het product dat u heeft besteld beschadigd is, neem dan contact met ons op en geef de volgende informatie door:

  • Een beschrijving van het probleem met het product.
  • Foto’s en/of video's die het probleem met het product tonen.
  • Uw bestelnummer.

We zullen het product beoordelen. Als we vaststellen dat het product niet in goede staat is, bieden we de volgende opties:

  • Een volledige terugbetaling van het product.
  • Een vervangend product.

We onderzoeken elk probleem grondig om ervoor te zorgen dat het niet opnieuw voorkomt. We streven naar goede en veilige producten en stellen het op prijs dat klanten ons informeren over problemen.

Wat als ik mijn bestelling na de retourtermijn wil retourneren?
We accepteren geen retouren na de 14-daagse retourtermijn. Zorg ervoor dat u uw retourzending binnen de aangegeven periode indient.

Hoe lang duurt een terugbetaling?
We doen ons best om retouren zo snel mogelijk te verwerken. Nadat uw retourzending bij ons is ontvangen, wordt deze binnen 10 werkdagen verwerkt.